Ob letošnjem Tednu otroka, ki ga praznujemo že 70. leto zapored, in je potekal od 7. do 13. oktobra, smo se v Sloveniji osredotočali na temo Otrok, nepopisan list.

Na Zvezi prijateljev mladine so zapisali, da se vsak otrok rodi kot nepopisan list, vendar je njegovo odraščanje neločljivo povezano s časom, v katerem živi, pa tudi z vzgojo, šolskim sistemom, družbo in okoljem, ki ga obkroža. Kljub temu pa osnovne potrebe otrok skozi desetletja ostajajo nespremenjene. Vsi otroci, ne glede na čas in prostor, potrebujejo ljubezen, občutek varnosti, topel in zdrav dom. Potrebujejo igro, znanje, druženje z vrstniki, spodbudo, oporo, pomoč ter priložnosti za razvoj svojih talentov in interesov.

Letošnja tema Tedna otroka nas je spomnila na to, kako pomembno je, da otrokom omogočimo pogoje za srečno in izpolnjujoče otroštvo. Vsako leto Zveza prijateljev mladine predlaga poslanico, ki postane redeča nit tedna otroka. Letošnja se glasi takole:

POSLANICA

»Danes dajem častno besedo,
da bom vedoželjen in odprt,
da bom spoštoval naravo in sočloveka,
da bom zvest in iskren prijatelj,
ki drži svojo besedo.

Da ne bom tiho in gledal stran
ob krivicah sveta,
da ne bom ravnodušen in otopel.
Da bom hodil po poti sočutja,
in cenil dobro delo naprednih ljudi,
ki želijo svobodo in mir,
da bom eden od njih.

Da bom spoštoval svoj jezik in kulturo
in vse druge jezike in kulture,
da ne bom sodil po videzu, ampak po srcu,
da se ne bom bal sanjati
o spremembah na bolje.
Da bom soustvarjal boljši svet.«

Nika Gradišek (2001), študentka sociologije in anglistike na Filozofski fakulteti v Ljubljani

Na naši šoli je Šolska skupnost z mentorico Ireno Hodnik v tednu otroka za učence in učenke pripravili pester program. Imeli so že prvi sestanek Šolske skupnosti, ki jo sestavljajo predstavniki vseh oddelkov in na prvem so nas obiskali policaj, psihologinja, socialna pedagoginja in pomočnica ravnateljice. Sklepe, ki so jih sprejeli, bodo prenesli svojim vrstnikom in jih predstavili na razrednih urah.

Kulturni dan so v tednu otroka imeli devetošolci, ki so raziskovali življenje in delo Primoža Trubarja, saj so obiskali njegovo rojstno vas Rašico. Tam prisluhnili predavanju, se sprehodili

po vasi do znamenite cerkvice in likovno ustvarjali v čudovitem naravnem okolju. Ob povratku so se ustavili še v Velikih Laščah in v Kulturnem domu prisluhnili razlagi lokalne vodičke o življenju in delu tudi pomembnega in znamenitega Slovenca iz naših krajev, avtorja Martina Krpana, Frana Levstika.

Šestošolci so v okviru kulturnega dne obiskali Kostel. Najprej so spoznavali življenje Kostelcev v preteklosti, in sicer tako, da jih je gospa Mojca popeljala po etnološki zbirki Babičina kuhinja. Nato so se povzpeli na grad, kjer jim je kustosinja Tinkara s pomočjo filmčka, predavanja in učnega lista razložila zgodovino gradu Kostel. Ogledali so si tudi stalno in gostujočo razstavo. Uživali so v prekrasnih razgledih po jesensko obarvani kostelski pokrajini.

Sedmošolci so raziskovali lokalno okolje. Peš so odšli v Pokrajinski muzej Kočevje. Tam so si najprej ogledali predstavitveni film o zgodovini Kočevja, nato so si ogledali stalno razstavo o življenju kočevskih Nemcev, nato pa so se v delavnici preizkusili v delu na mini statvah in si izdelali zapestnice in tako preizkušali svoje ročne spretnosti. Sprehodili so se še po Kočevju in spoznavali stavbno dediščino Kočevja, in sicer tako, da so s pomočjo starih fotografij iskali stavbe v strogem centru mesta.

Osmošolci so imeli naravoslovni dan in se odpeljali proti morju. Ogledali so si soline in Solinarski muzej v Sešovljah. Spoznavali so življenje solinarjev nekoč in danes. V Kopru so si ogledali Luko Koper, to je pristanišče, ki Srednjo Evropo povezuje z morjem. Zapeljali so se skozi pristanišče in se čudili ogromnim količinam tovora in številnim kontejnerjem in avtomobilom. Ob povratku so se ustavili še v Hrastovljah v Cerkvi svete Trojice in si ogledali znameniti Mrtvaški ples.

Tretješolci so obiskali Šentjernej in si ogledali muzej na prostem. Spoznavali so življenje ljudi v preteklosti, izdelovali piščalke iz gline, pekli kruh in si ogledali samostan Stična, kjer živijo tihi menihi.

Vsak dan smo glavne odmore popestrili z glasbo, pripravili pa smo tudi oddajo o tednu otroka.

Ker na šoli zelo spodbujamo branje in se trudimo za dvig bralne pismenosti, je bilo veliko dogodkov posvečenih tudi branju. Šestošolke so s pomočjo kamišibaja – japonsko papirnato gledališče – učencem iz prve triade pripovedovale pravljice. Veliko se je dogajalo tudi v šolski knjižnici. Sedmošolci so se ob dnevu glasnega branja, 11. oktober, tudi letos pridružili mednarodnemu projektu Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granica in pričeli z glasnim skupinskim branjem knjige hrvaške avtorice Jasminke Tihi Stepanić z naslovm Poletje na jezeru Čiče. Zopet bodo obravnavali knjigo hrvaškega avtorja in se na koncu šolskega leta virtualno ali v živo povezali s hrvaškimi učenci. V knjižnici je knjižničarka za četrtošolce pripravila pravljični kviz, odšli pa so tudi na bralne urice v vrtec Mojca, kjer so vrtčevskim otrokom prebirali zgodbe. Osmošolci so raziskovali, kako je sestavljena knjiga in se učili dela z besedilom, tako da so raziskovali temo veliki raziskovalci in geografska odkritja. Devetošolci pa so se učili delati z angleško-slovenskimi slovarji.

Vsi učenci lahko v oktobru ustvarjajo na likovnem in literarnem področju, saj se lahko pridružijo natečaju, ki ga razpisuje ZPMS.

Učenci od 1. do 3. razreda so se v petek udeležili Cici olimpiade, ki je potekala na kočevskem stadionu v Športnem parku Gaj. Tam so se seznanili z različnimi športi, ki jih lahko trenirajo v Kočevju. Srečanje so zaključili s plesom z maskoto Foksijem.

Zanimiv teden se je odlično zaključil, saj so imeli vsi učenci v petek samopostrežni zajtrk, katerega vrhunec je bila ponudba palačink. Bili smo pa tudi dobrodelni v projektu Drobtinica, saj smo v sodelovanju z Rdečim križem Kočevje dobrodelno »pokupili«  140 hlebcev kruha, ki ga je prispevala trgovina Spar. Izkupiček dobrodelne akcije bo šel v naš Šolski sklad. Hvala vsem, ki ste bili dobrodelni.

Predvsem pa je pomembno, da so naši učitelji sprejeli predlog Šolske skupnosti in imeli smo teden brez spraševanja. Hvala.

 

Beni Benčina, 7. a

Novinarski krožek

(Obiskano 8 krat, Število ogledov danes: 1)